Stefano Golia, Luuk Rouwhorst en Bram Lucas

Stefano Golia, Luuk Rouwhorst en Bram Lucas

Ook in dit nieuwe decennium gaat TOM onverdroten voort om ondernemers uit te nodigen voor een kooksessie. Uiteraard bij De Bloemenbeek in De Lutte en, even vanzelfsprekend, onder bezielende leiding van SVH Meesterkok Michel van Riswijk. De aftrap wordt gedaan door het kersverse directieteam van Team Nijhuis: Stefano Golia, Luuk Rouwhorst en Bram Lucas. Er is genoeg te bepraten.

De eerste TOM kookt met begint aanvankelijk ontspannen. Er wordt koffie gedronken en gekeuveld maar zodra de schorten zijn voorgebonden wordt het serieus. Chef Van Riswijk heeft een koppeltje kwartels op de kop getikt en die moeten voor het voorgerecht worden ontleed. Na een uitvoerige explicatie over het wel en wee van pluimvee worden de messen geslepen om de vogeltjes van de oneetbare delen te ontdoen. Het nieuwe directieteam gaat er nijver mee aan de slag. Een ander metier dan de dagelijkse kost voor het trio, dat zich sinds kort eigenaar mag noemen van Team Nijhuis. Begonnen als ‘klassiek’ reclamebureau is het Bornse bureau nu een toonaangevende partij in digitale marketing. Die metamorfose werd geïnitieerd door Gerben Lievers, die daarmee een gedurfde stap zette, vertelt Stefano Golia: “Het bedrijf kende pieken en dalen maar is nu in rustiger vaarwater met een stabiele groei.” Een goed tijdstip voor Jan, Gerry en Gerben Lievers om het familiebedrijf over te dragen. Samen met Luuk Rouwhorst en Bram Lucas en met ruggensteun van een investeerder, vormt Golia nu de nieuwe directie. “Gerben wil met zijn expertise bezig zijn en gaat zich meer gaat toeleggen op consultancy”, aldus Golia, die van oorsprong RA is en tot 2016 werkzaam was bij De Jong & Laan. “Vanaf 2014 ben ik betrokken bij Team Nijhuis. In 2017 ben ik medeaandeelhouder geworden. ik heb mij altijd meer ondernemer gevoeld en die mogelijkheid was hier. De toekomst is dat we nu verder gaan professionaliseren en opschalen.”

De focus blijft in de nieuwe situatie op digitale marketing en een gecontroleerde groei. “Er zullen andere disciplines bijkomen, zoals app-marketing. We willen voorop lopen in kennis en richten ons op het MKB en MKB-plus. Bovendien gaan we ons kantoor in Borne uitbreiden. Groei betekent meer mensen en die moeten een plek krijgen. En heel belangrijk: we moeten de kwaliteit handhaven en de cultuur van ‘doe maar gewoon’, vasthouden. De menselijkheid behouden.” Zoals zijn naam al vermoedt heeft Stefano Italiaanse roots. En uiteraard kan hij Italiaans koken: “De Italiaanse keuken is simpel. En met diezelfde simpelheid wil ik ook altijd dingen analyseren.”

Een ontastbare wereld
Luuk Rouwhorst werkt sinds 2011 bij Team Nijhuis en is daarmee een veteraan. “Ik kwam via Saxion met Team Nijhuis in contact en kreeg een stage-opdracht. Het beviel wederzijds en ik ben gebleven”, aldus de Achterhoeker, die de stormachtige groei van het bureau meemaakte: “We begonnen met een paar klanten en nu zijn we als gewaardeerde partner van Google met 45 mensen. Dat we ooit op zo’n punt zouden uitkomen…” De kracht van digitale marketing wordt nog altijd onderschat zegt de mede-eigenaar van Team Nijhuis: “Veel ondernemers in MKB en retail zien het nog niet in. Wie is je klant en hoe kun je hem of haar bereiken, wat typeert die klant? Er is nog veel te doen op dat gebied. Een voorbeeld? Van een kledingzaak kreeg ik online een advertentie van Gerry Weber, terwijl ik bij die zaak kleding van Vanguard koop! Juist door je digitale marketing te verbeteren en de social media in te zetten is het mogelijk om jouw klanten beter te herkennen”, aldus Rouwhorst, die weet dat het vaak nog een grijs gebied is voor veel ondernemers: “Dat snap ik: digital marketing is een onbekende materie, een ontastbare wereld. Een advertentie in een krant of magazine zie je en dat moet je ook zeker blijven doen. Maar daarnaast is digitale marketing onmisbaar.” Rouwhorst heeft het druk. En thuis koken schiet er dan wel eens bij in. “Gelukkig kunnen mijn vriendin en ik aanschuiven bij onze wederzijdse ouders.”

Grote kansen
Bram Lucas begon in 2014 zijn loopbaan in digitale marketing ook bij Team Nijhuis. En ook via een stage, vertelt hij: “Team Nijhuis is altijd een goede kweekvijver voor talent geweest. Op school leer je de theorie, hier de praktijk.” Overigens is die praktijk zeer dynamisch: “Van Google Ads gaat het naar Facebook, Instagram en Snapchat. Daar is nu weer TikTok bijgekomen. En dan is er ook nog email-marketing. Voor een ondernemer is het lastig om te bepalen welk mediaplatform je moet inzetten”, zegt Lucas, die vaststelt dat Team Nijhuis een generalist is: “Er zijn internetbureaus die zich concentreren op één bepaalde sector. Dat doen wij niet: we kijken naar de businessdoelstellingen van de organisatie en bepalen dan of dat past bij onze oplossingen.” Hij ziet grote kansen in de toekomst: “We zullen ons ook steeds meer ontwikkelen in consultancy. Grote partijen hebben eigen internetmarkteers, maar die hebben altijd behoefte aan specialistische ondersteuning. Voor ons is dat een belangrijke markt.”

In de keuken gaat het werk door. Tot groot genoegen van Stefano wordt er verse pasta gedraaid. Linguine om precies te zijn. De heren hebben het meel tot in de nek, maar dat is beter dan praten met meel in de mond. De inspanningen zijn het overigens waard want er wordt een prachtig bord Italiaanse deegsliertjes met een antiboise van olijven, boksoi, scampi, zeekraal en een plens olijfolie geserveerd. Hoezo is de Italiaanse een simpele boerenkeuken? Daarvoor waren de kwartels geconsumeerd: op een fluweelzachte portsaus. Het sterrenrestaurant De Bloemenbeek heeft zin in het nieuwe decennium. Net als de nieuwe directie van Team Nijhuis.

>
>
>
Jongbloed
EY
Eurorisk
Dijks Leijssen
Westerhuis Verhuur
Boers & Lem