Je bedrijf verzekeren wordt steeds lastiger

Je bedrijf verzekeren wordt steeds lastiger

Je bedrijf verzekeren wordt steeds lastiger

Een bedrijfsverzekering sluit je af om je in te dekken tegen risico’s. Je betaalt iedere maand een soms fors bedrag, maar bij brand, inbraak of schade kun je - na het uithuilen - weer opbouwen en verder met je bedrijf. Verzekeraars stellen voorwaarden als ze je verzekeren. Een autodealer die de sleutels van nieuwe auto’s aan het einde van de dag in een onafgesloten laatje gooit, nodigt inbrekers zo’n beetje uit om de wagens mee te nemen. Een beetje nadenken is natuurlijk niet te veel gevraagd.

Maar: de eisen worden steeds strenger. In sommige branches is het zelfs bijna onmogelijk om nog een verzekering af te kunnen sluiten. Verzekeraars vinden bijvoorbeeld in de recyclebranche en in de horeca de kans op schadeclaims zó hoog dat in steeds meer gevallen de deur nog maar op een héél klein kiertje staat of zelfs dicht blijft voor dit soort ondernemers. Bijvoorbeeld bij drukkerijen of bij bedrijven waar procesverhitting plaatsvindt en bij kamerverhuurders is dit probleem actueel. Wanneer er nog wel een verzekeraar bereid is, zijn de uitsluitingsclausules niet mals en de eigen risico’s hoog.

Geen fijne berichten, maar zoals altijd zijn er toch oplossingen voorhanden. Weten wat de risico’s zijn, wat je kunt doen om deze tot een minimum te beperken en in gesprek gaan met iemand die weet wat er speelt in jouw branche. Het vraagt om een goed marktinzicht en marktkennis om te weten welke maatschappijen nog wél bereid zijn tot het afsluiten van een verzekering. Daarnaast is het - vóór het bezoek van de verzekeraar - essentieel om goed beslagen ten ijs te komen als het aankomt op het onderhandelen over de voorwaarden, clausules en premies. Wat dan nodig is? Alle (veiligheids)risico’s in het bedrijf in kaart brengen en het begeleiden van de onderneming bij het minimaliseren ervan. Een goede risicoverbeteraar weet de weg naar de verzekeraar die bij je past en zorgt ervoor dat de kans dat er überhaupt een verzekeraar met geld over de brug moet komen, minimaal is. Voorkomen - preventieve maatregelen nemen dus - is beter dan genezen, toch?

De risicoverbeteraars van Eurorisk kunnen risico’s op een zeer begrijpelijke manier uitleggen en heldere adviezen geven. Goed inzicht leidt immers tot bewuste en dus betere verzekeringskeuzes!

>
>
>
TOM's Business Blow Out
Aysay
Jongbloed
Van Deinse Medianieuw
Boers & Lem
ROZgroep
Eurorisk